Comunicarea non-verbală – activitate pentru elevi

Mesajele transmise cu ajutorul limbajului trupului pot fi încadrate în patru categorii:

Emblemele (simbolurile) sunt mișcări ale trupului care au corespondent direct în cuvinte, pot înlocui cuvintele vorbite; pot fi diferite de la o cultură la alta

– Ilustratorii accentuează și dau forță cuvintelor

– Regularizatorii folosesc un ansamblu de mișcări ale corpului, sunt importanți în felul în dimensionarea modului în care vorbitorul își structurează mesajul în funcție de receptor

– Expunerea sentimentelor arată celorlalți, în funcție de mișcările corpului, cât de intense ne sunt sentimentele.

Următorul exercițiu te poate ajuta să devii mai conștient de mesajele non-verbale transmise de mișcările corpului. Odată ce cunoști sensurile diferitelor acte non-verbale, poți alege cum să-ți trimiți mesajele și îți poți îmbunătăți capacitatea de a înțelege și interpreta mesajele primite de la alte persoane.

images1

Sarcină de lucru pentru elevi:

Asociază următoarele mișcări cu posibilele lor semnificații sau efecte așteptate. Apoi încadrează fiecare mișcare într-una din categoriile: embleme (E), ilustratori (I), regularizatori (R) sau expunerea sentimentelor (S).

Semnificații / efecte așteptate

  1. Victorie
  2. Așează-te aici
  3. Instrucțiuni pentru jucători
  4. Bravo! Felicitări!
  5. Neplăcere
  6. Aș dori să spun ceva
  7. OK
  8. Indicarea unui obiect rotund
  9. Ia-o la dreapta
  10. Încredere de sine

Gesturi / mișcări

  1. semne specifice utilizate de antrenori
  2. ridicarea mâinii în clasă
  3. schițarea unui cerc în aer
  4. degetele unite și palmele depărtate
  5. ridicarea unei mâini cu două degete în formă de V
  6. mângâierea scaunului de lângă tine, ca să rogi un prieten să ți se alăture la prânz
  7. gest al mâinii spre dreapta
  8. o bătaie ușoară pe spate
  9. încruntare
  10. ridicarea degetului mare de la mână.
Advertisements

About Dorina Danila

Marketing teacher, blogger, traveler
This entry was posted in Comunicare, Lecția de comunicare and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s