Identificarea criteriilor de segmentare a pieței – studiu de caz

Acest exercițiu poate fi utilizat pentru ca elevii să demonstreze înțelegerea conceptului de segmentare a pieței.

Mai jos sunt enumerate o serie de firme și modul în care acestea au abordat segmentarea pieței. Elevii sunt solicitați să identifice criteriile de segmentare utilizate de aceste firme.

Notă: Uneori, au fost folosite mai multe criterii de segmentare.

segmentingheader

  1. O bancă care comercializează împrumuturi pentru nevoi personale pentru tineri căsătoriți și servicii de planificare financiară pentru pensionari.
  2. O companie de telefonie mobilă care se adresează persoanelor care își petrec concediul de odihnă frecvent în părți îndepărtate ale lumii.
  3. O companie de brânză gourmet, care vizează persoane care cumpără platouri brânză pentru o petrecere.
  4. O firmă de software de calculatoare, care se adresează gospodăriilor cu un nivel ridicat de achiziții de produse software.
  5. Un producător prestigios de autoturisme, care se adresează persoanelor care doresc să-și evidențieze statutul social asociat cu deținerea unuia dintre vehiculele firmei.
  6. Un producător de telefoane inteligente care vizează acei consumatori interesați în achiziționarea primului lor telefon inteligent în viitor.
  7. Un instalator care își face reclamă cu ajutorul fluturașilor introduși în cutiile poștale din localitate.
  8. Un editor de carte specializat în cărți pentru copii.
  9. O companie care livrează apă minerală la domiciliu și care își face reclamă într-o revistă specializată pe teme de sănătate.
  10. Un operator de turism care oferă pachete de servicii turistice pensionarilor care doresc experiențe de călătorie educative.

Aveți în vedere următoarele criterii de segmentare:

A = Geografic

B = Comportamental

C = Avantaj urmărit la achiziționare

D = Demografic

E = Psihografic (stil de viață, aspirații, personalitate)

F = Situațional

Sarcini de lucru pentru elevi:

  1. Identifică criteriul de segmentare  utilizat de către fiecare firmă.
  2. Există situații în care au fost folosite mai multe criterii de segmentare?
  3. O serie de firme folosesc segmentarea hibrid (ex. vârstă și stil de viață). Care ar fi avantajele acestei abordări?
  4. Care credeți că este cel mai bun criteriu de segmentare pe care cele mai multe firme ar trebui să-l utilizeze? Argumentați.
Advertisements

About Dorina Danila

Marketing teacher, blogger, traveler
This entry was posted in Lecția de marketing, Marketing and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s