Cum să scrii o scrisoare de intenție de succes

Scrisoarea de intenție (sau scrisoarea de motivație) este documentul care, împreună cu C.V.-ul, recomandă o persoană pentru un job. Reprezintă primul contact pe care îl stabilești cu angajatorul și elementul care îl poate determina pe acesta să citească CV-ul și îl poate convinge să-ți propună o întâlnire.

Rolul scrisorii de intenție este să explice angajatorului de ce ai aplicat pentru jobul respectiv. Scopul scrisorii de intenție este să obții o întâlnire, nu un job. Pentru a-și atinge scopul, scrisoarea de intenție trebuie să exprime motivul pentru care aplici la job, argumentele care te recomandă pentru acesta și dorința de a fi contactat pentru un interviu. Ea trebuie să reflecte, de asemenea, aspectele care te diferențiază de ceilalți candidați.

Conținutul scrisorii de intenție diferă în funcție de situație, dar ea trebuie să conțină câteva elemente importante:

► Formula de adresare trebuie să conțină numele și funcția recrutorului, precum și denumirea firmei.

Elementele de identificare ale candidatului: numele, prenumele, adresa, numărul de telefon sunt trecute în partea de sus a scrisorii trimise în format clasic sau în semnătură, la sfârșitul scrisorii trimisă în format electronic.

Introducerea trebuie să evidențieze motivele care te-au determinat să trimiți aplicația, să precizeze foarte exact postul pe care îl vizezi și, eventual, sursa de la care ai aflat de postul respectiv.

Cuprinsul este partea cea mai importantă a scrisorii. În două paragrafe trebuie să atragi atenția și să stârnești curiozitatea potențialului angajator. Trebuie să motivezi ce te-a determinat să aplici pentru job și care sunt competențele și abilitățile care te recomandă. Poți evoca aici și proiectele tale profesionale.

► Încheierea este ultimul paragraf, în care îți arăți disponibilitatea pentru o întâlnire și în care mulțumești destinatarului pentru atenția acordată. Formula profesională și neutral recomandată poate fi: Cu stimă, Cu respect, Cu considerație.

Reguli pe care trebuie să le respecți în redactarea scrisorii de intenție:

  1. Scrisoarea de intenție se adresează unei persoane nu unei funcții;
  2. Fii succint, folosește fraze concise. Scrisoarea nu trebuie să depășească patru-cinci paragrafe, de trei sau patru rânduri fiecare;
  3. Nu-ți exagera calitățile;
  4. Nu repeta informațiile cuprinse în C.V.;
  5. Folosește un limbaj profesional;
  6. Arată cum poți tu să ajuți compania, nu cum poate ea să te ajute pe tine. Dacă poți prezintă o realizare recentă de-a ta;
  7. Nu redacta o scrisoare de intenție unipersonală, aceeași pentru orice angajator. Demonstrează că te-ai documentat asupra companiei și că ești interest să te alături echipei respective;
  8. Nu fă greșeli de ortografie sau de tastare. Citește cu atenție scrisoarea, eventual cu voce tare, după ce ai terminat de redactat;
  9. Prezintă competențele tale pentru a face față cerințelor jobului;
  10. Păstrează o notă încrezătoare, dar modestă;
  11. Dă dovadă de entuziasm și de o atitudine pozitivă.

Sfaturi:

– Folosește următoarele cuvinte-cheie: acțiune, creștere, cultura organizației, inițiativă, spirit de echipă, disponibilitate;

– Dacă este necesar, folosește un dicționar și un dicționar de sinonime, pentru a te asigura că nu faci greșeli;

– Nu utiliza termeni negativi și agresivi;

– Evită menționarea salariului curent sau a celui așteptat, sunt probleme care vor fi discutate la inteviul de angajare;

– Nu furniza informații irelevante.

SCRISOARE DE INTENŢIE – MODEL

Prenume, Nume

Adresă
E-mail

Telefon

În atenția Domnului/Doamnei Prenume, Nume, funcţia

Denumirea companiei

Sediul social al companiei

Stimate Domn/Doamnă,

Numele meu este ……. şi vă adresez această scrisoare de intenţie ca răspuns la anunţul dumneavoastră pentru postul vacant de……..publicat în………….

Fiind absolvent al Facultăţii de………am acumulat în timpul anilor de studiu multe cunoştinţe în domeniile…………………………………………………………. pe care aştept cu nerăbdare să le pot pune în practică.

Sunt o persoană comunicativă, dinamică, hotărâtă, cu mare putere de concentrare, sociabilă, care poate face faţă oricărei provocări, interesat de  o continuă dezvoltare profesională, caracteristici personale pe care îmi doresc să vi le arăt.

Şansa de a lucra alături de dumneavoastra mi-ar da ocazia să-mi pun în evidenţă abilitățile şi experienţa acumulată (conform CV anexat) pentru a îndeplini sarcinile şi scopurile companiei cât şi pentru dezvoltarea carierei mele profesionale.

În speranța că am câştigat încrederea dumneavoastră, vă mulţumesc pentru atenţia acordată şi sper să vă pot oferi mai multe detalii în cadrul unui interviu.

                                                                                                                 Cu respect,

                                                                                                          Semnătura

Advertisements

About Dorina Danila

Marketing teacher, blogger, traveler
This entry was posted in Comunicare, Lecția de comunicare and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s