Limbajul trupului – activități pentru elevi

sign-language-18443508

ACTIVITATEA 1

Gesturi cu mâna

Solicitați elevilor să demonstreze și să descrie sensul diferitelor gesturi ale mâinii. Discutați despre modul în care expresiile feței și alte mișcări ale corpului influențează sensul unui gest cu mâna.

Temă pentru acasă: Ce înseamnă gesturile cu mâna în diferite culturi? Răspunsurile identificate vor fi discutate ora următoare în clasă.

descc483rcare

ACTIVITATEA 2

Experimentul cu moneda

Jucătorii (de cărți, bridge, rummy) experimentați știu că oamenii își dezvăluie gândurile prin intermediul limbajului corpului, de multe ori chiar fără să-și dea seama de acest lucru.

De exemplu, dacă ascunzi o monedă într-o mână, la spate, iar apoi arăți unei persoane pumnii strânși și îi ceri să ghicească în care mână se află moneda, este posibil ca aceasta să ghicească doar interpretând semnalele non-verbale pe care le emiți. De exemplu, secretul tău poate fi dezvăluit de faptul că îți apleci corpul într-o parte sau ții o mână mai sus decât pe cealaltă.

Elevii formează perechi pentru a încerca acest experiment cu moneda. Experimentul funcționează mai bine dacă elevii care ascund moneda nu sunt avertizați în prealabil că ar putea să-și trădeze secretul prin limbajul corpului.

images

ACTIVITATEA 3

Joc de rol

Împărțiți clasa de elevi în grupuri mici (3-4 persoane). Fiecare grup va crea un joc de rol care să se bazeze doar pe limbajul corpului (nu va fi rostit niciun cuvânt). Încurajați elevii să nu conceapă un joc de rol prea elaborat. Sugerați-le să aleagă o scenă, să definească personajele și un eveniment sau o acțiune.

Apoi fiecare grup va improviza scena în fața clasei. Improvizația va face jocul de rol mai spontan și mai interesant, decât dacă ar exista un scenariu bine pus la punct. Fiecare grup are posibilitatea să aleagă dacă le dă colegilor un indiciu despre acțiune sau, mai interesant și mai distractiv, să înceapă jocul de rol fără nicio introducere, iar clasa va ghici ce se întâmplă în scenă.

O alternativă este ca profesorul să le furnizeze elevilor idei pentru jocul de rol. Fiecare grup va primi (sau va extrage) un card cu o scenă pe care urmează să o interpreteze. De exemplu: Este 11:30 în ajunul Anului Nou, iar autobuzul întârzie.

După fiecare joc de rol, elevii discută ceea ce cred că se întâmplă în scenă bazat pe interpretarea limbajului corpului. Care sunt personajele, relațiile dintre acestea, dacă există probleme care afectează grupul, etc.?

Advertisements

About Dorina Danila

Marketing teacher, blogger, traveler
This entry was posted in Comunicare, Lecția de comunicare and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s